Dlaczego IMPERIUM nie wyprodukowało ARMII KLONÓW?

  • Opublikowany Miesiąc temu

    Biblioteka Ossus

    Trwanie: 08:52

    Daj SUBA! ► bit.ly/subujossusa
    Zastanawiało mnie zawsze, dlaczego Imperium nie produkowało Klonów. No bo najwyraźniej byli oni lepsi niż szturmowcy, no to czemu nie zamówić więcej klonów? Poszukałem informacji, połączyłem źródła i wynik moich przemyśleń przedstawiam na filmie. Zatem zapraszam Was na rozkminkę i próbę odpowiedzi na tytułowe pytanie. Nie zapomnijcie o subiku!
    MUZYKA:
    ► pllong.info - Samuel Kim
    ZERKNIJ NA LINKI:
    ► discord.gg/UbKYs9Z - DISCORD!
    ► open.spotify.com/show/5Qfuni6II3SEX9n4B4rrvP?si=q1rAx49_TeyTXX8xtg1XVw - PODCAST NA SPOTIFY!
    swossus - INSTAGRAM!
    ► ossus.pl/ - Biblioteka OSSUS!
    groups/rycerzeossusa/ - grupa na FB Rycerze OSSUSA
    Ossus - Ossus na Facebooku!
    ZOBACZ KONIECZNIE TE FILMY:
    👉 pllong.info/head/sba_l6ZrrqSYvqM/wideo.html - Coś o ROZKAZACH klonów
    👉pllong.info/head/ksquZHisxXmOxnk/wideo.html - Dlaczego Vader MUSIAŁ zabić młodziki?
    👉pllong.info/head/0dCZYKWnr2yVvZs/wideo.html - Czy KLONY miały TRAUMĘ po rozkazie 66?
    👉pllong.info/head/pqPbZX2ItIuq0Zs/wideo.html - Kenobi wygrał NIE DZIĘKI HIGHGROUNDOWI!
    👉pllong.info/head/qZW2oKB-uJqkqZs/wideo.html - Qui Gon Jinn SPOTKAŁ Dartha Plagueisa? - [CIEKAWOSTKI]
    #starwars #klony #palpatine

Sekurity 33
Sekurity 33

Co do słów Kylo Rena,"czy użyć armii klonów" które wypowiedział do Generała Huxa, to raczej była ironia, bo szturmowcy FO się nie sprawdzili, kiedy okazało się że droida nie mogą znaleźć według niego klony by nie nawaliły.

Dzień temu
Sanders
Sanders

Bunt na kamino był 12 lat PRZED bitwą o Yavin a nie po

4 dni temu
Bartłomiej Labrador
Bartłomiej Labrador

Padme mogli sklonować a tak to się ciałko zmarnowało dla jednego chłopa z zaburzeniami emocjonalnymi.

12 dni temu
thalcave
thalcave

Nie sądzę, żeby Kaminoanie mieliby sabotować produkcję klonów dla Imperium - Dex w Epizodzie II powiedział, że ich lojalność idzie w parze z zasobnością portfela. Jeśli Imperium będzie płacić, oni powinni wytwarzać klony.

15 dni temu
NOKSIONS
NOKSIONS

Hmmm może ktoś podrzucić link do fragmentu z VII gdzie mówią o klonach?

16 dni temu
Pazdan pl
Pazdan pl

Zrób p tym buncie bo ciekawy jestem😉

21 dzień temu
Miłosz Zielinski
Miłosz Zielinski

co to za animacja ta z klonami komandosami?

22 dni temu
Paulina Gabryś
Paulina Gabryś

Ja się zastanawiam dlaczego nie ma kontynuacji powieści Utracone Gwiazdy? Końcówka jest otwarta, główni bohaterowie równie dobrze mogloby uciec od Rebelii, mamy wroga, mamy wrednego i głupiego brata głównego bohatera, nie wiemy co się stało z rodzicami głównej bohaterki o ich rodzinnej planecie nie wspomnę. Potencjał jest, autorka pewnie też chce pozamykać wątki ale LF jest na nie. Tu nie trzeba całej sagi, wystarczy druga i ostatnia część. Wbrew pozorom nie trzeba robić zawsze trylogii, zwłaszcza gdy to odgałęzienie czy spojrzenie na główną historię z innej strony

23 dni temu
Ds Grzywacz
Ds Grzywacz

DAJ tn filmik bunt na kamino'

23 dni temu
sebson ty
sebson ty

czemu klon sprzontajoący ma na imię 66 Tak jak rozkaz 66

23 dni temu
Biblioteka Ossus
Biblioteka Ossus

a nie chodzi Ci o 99?

23 dni temu
Waldek Gorący
Waldek Gorący

Skoro tak jak mówisz, że Kaminoanie byli po stronie Republiki, dlaczego współpracowali z Sidiousem jak było to pokazane w ostatnim sezonie clone wars, gdy było prowadzone śledztwo w sprawie czipów w głowach klonów i dlaczego Kaminoanie zatajali prawdziwy cel tych czipów?

23 dni temu
GeekusHuberticus
GeekusHuberticus

Materiał tego odcinka zrealizowano naprawdę bardzo dobrze; powiedziałbym również: dość specyficznie - toż to temat niełatwy do dyskusji i według mnie paradoksalnie rzecz biorąc ,,nieostateczny". A dlaczego właśnie nieostateczny? Jestem zdania, iż nie da się określić, czy ,,zaskakująco zaprawieni w bojach białolicy Szturmowcy" Imperatora, byliby ponad wszystko lepsi od Klonów niegdysiejszej Republiki, gdyby ten rodzaj żołnierzy zamiast Szturmowców służył w Armii nowego Ustroju Politycznego Palpatine'a. ,,Klony" pasowałyby do sposobu politycznego i nazwijmy to ,,represyjnego" działania Imperium może nie idealnie, ale dostatecznie dobrze: jedno źródło materiału genetycznego, setki tysięcy takich samych żołnierzy bezlitośnie, apodyktycznie oddanych Imperatorowi, przedłużający jego wolę, z dodatkowymi modyfikacjami, które można by realizować w ich układzie nerwowym: np. w komorach klonowania na Kamino, czy gdziekolwiek indziej, gdzie instytuty genetyczne i temu podobne placówki Imperium chciałoby umieścić. Nawet nie mówię o skuteczności bojowej, którą osiągnęłaby Armia Klonów Szturmowców na polu walki, bo biła by ona ,,na łeb na szyję" skuteczność działania i gotowość bojową tradycyjnych Szturmowców. Po prostu Klony zastępujące Szturmowców byłyby lepsze i wydajniejsze dla zachcianek Imperatora... A tego ,,co, jak i dlaczego" chciał Sidious, niestety nie cofniemy. Można tylko pogdybać, chyba że disneyowska familiada na planuje coś czego nie wiemy: reboot lub rozwinięcie kinowych Prequeli Star Wars do formy miniserialu.

24 dni temu
Dark One
Dark One

6:00 Kaminoanie byli po stronie republiki xD Nala Se i Lama Su śmieliby ci się w twarz w tym momencie.

24 dni temu
Tristan Tristan
Tristan Tristan

Klony nie chcieli wykonać rozkazu 66 tylko chip wymusił na ich posłuszeństwo

24 dni temu
DemCraft
DemCraft

Palpatina nie było stać na klony bo dał 2mld dudzie na szkołę z tvp

25 dni temu
DemCraft
DemCraft

Hej hej dawno mnie nie było

25 dni temu
naught
naught

Ja jestem ciekawy czy Klony miały świadomość co zrobiły i czy mieli poczucie winy po całym rozkazie 66 i jak wyglądał ich proces myślowy

26 dni temu
Sowolino120
Sowolino120

Nie zgodze się separatyści nie wygrywali wojny. Mieli przebitki ale to w większości bitew klony górowały nad droidami umbara, christophis, 2 i 1 o geonosis. Klony były potężnymi jednostkami statystyscznie jednen klon demolował około 31

26 dni temu
T_Omedro VENUS
T_Omedro VENUS

300!

26 dni temu
Pietrek024
Pietrek024

A może jakiś odcineczek na temat tego kto wiedział o relacji anakina i padme bo jakby nie patrzeć trochę tych postaci było a fajnie by się oglądało taki filmik z twoim komentarzem

26 dni temu
Janek XXX
Janek XXX

Bo te uniwersum się kupy nie trzyma

26 dni temu
Blackwarior1
Blackwarior1

Co do zamknięcia ośrodka na Kamino, jest o tym wspomniane w komiksie Darth Vader. A co do problemów z materiałem genetycznym, w 3 sezonie Wojen Klonów w rozmowie z mistrzynią Jedi szefowa projektu wprost przyznawała, że posiadany materiał genetyczny Jango Fetta musieli rozciągać, co nie pozostawało bez znaczenia, jeśli chodzi o jakość.

26 dni temu
21StStudiosTV
21StStudiosTV

Zrobisz film, jak ludzie wyobrażali sobie prequele przed premierą tych filmów?

26 dni temu
Matijas 907
Matijas 907

Mogę tak zapytać dla przypomnienia, która wojna była większa wojny klonów czy galaktyczna wojna domowa ?

26 dni temu
wojtek561
wojtek561

Jeżeli chodzi o długość to wojna domowa, bo teoretycznie zaczyna się zaraz po ep3 i trwa jeszcze jakiś czas po ep6 (w kanonie zdaje się rok, w legendach jeszcze 15 lat). Jeżeli chodzi o ilość starć i ich wielkość, to wojny klonów. Musisz pamiętać, ze galaktyczna wojna domowa to była bardziej wojna partyzancka dla rebelii i ew. po zmianie w nową republikę bardziej przypominało klasyczną wojnę, wojny klonów to było walne starcie dwóch sił które miało duże armie. To już lepiej by było porównywać wojny klonów z na przykład z drugą galaktyczną wojną domową z legend, albo z inwazją Yuhuzan Vong.

26 dni temu
Matijas 907
Matijas 907

Jako dzieciak udało mi się pooglądać star wars w kolejności chronologicznej czyli 1 2 3 4 5 6. Ale przez to do pewnego czasu ja jak głupi myślałem że to nadal są klony🤣

26 dni temu
galanonim pierwszy
galanonim pierwszy

1:48 A TIE fightery przeszły cięcia kosztów (brak osłon, hipernapędu nie wspominając o takich modelach jak np. TIE defender który nie był tak ochoczo produkowany z powodu ceny)...

26 dni temu
Żelazny Szlendak
Żelazny Szlendak

Według mnie, to Palpatin bał się klonów. Byli bardzo mądzi, i lepsi w od innych ludzi. A poza tym, to też ludzie. Dlaczego, rozwiązał Armię Klonów, i dał im wybór. Zostać, lub żyć własnym życiem.

27 dni temu
Franek Kubiak
Franek Kubiak

Obejrzyj i oceń fan film na filmie shadow of republic wpisz tą nazwe w yt i prosze oceń też fan film stormtroper

27 dni temu
Japan Ninja._.
Japan Ninja._.

Mam pytanie gdzie i w jakiej kolejności oglądać?

27 dni temu
Biblioteka Ossus
Biblioteka Ossus

Ale co?

27 dni temu
luxus pl
luxus pl

Zastanawiam się co by się stało jakby darth maul zabił i obi-wana i qui gona? #teorie

27 dni temu
Exelier PL
Exelier PL

ile liczyła armia Klonów, a ile Szturmowców? i sprzęt Klonów oraz Szturmowców no wiecie cos w stylu Armia kraju vs Armia kraju nwm moja teoria? *_Palpatine widział że rozkaz66 wiec nie chciał klonować klonów ponieeważ widział że są grozni gdyby sie zbuntowali_*

27 dni temu
Asazin
Asazin

czemu hrabia dooku przed smiercia nie ostrzegl anakina że palpatin jest sithem?

28 dni temu
Tornado
Tornado

Imperium galaktyczne ❤

28 dni temu
Polski gromowiec
Polski gromowiec

Pytanko takie szybkie w wojnach klonów w serialu Anakin i onb wan Kenobi na na naramiku prawym mają znaki co one oznaczają wie ktoś ?

28 dni temu
Polski gromowiec
Polski gromowiec

@wojtek561 dzięki

16 dni temu
wojtek561
wojtek561

To herb/symbol zakonu jedi. http://www.ossus.pl/biblioteka/Zakon_Jedi

27 dni temu
Krystian Kaniewski
Krystian Kaniewski

Może coś o griveusie ?

28 dni temu
Marek Zdrojewski
Marek Zdrojewski

Powód pierwszy Zwalczanie Bezrobocia, Wojna jak wiemy niszczy gospodarkę rośnie Bezrobocie itd widzimy to nie raz Imperator imperium też musiał jakoś zarządzać więc poprzez pobór do Wojska najzwyczajniej w świecie spadało bezrobocie. Powód drugi to przyśpieszone starzenie, z ekonomicznego punktu widzenia to jest drogie by utrzymywać Emerytów a z Wojskowego to to że szybko się starzeją i ich zdolności spadają. Powód trzeci to był bodajże ten Bunt Clonerów na Camino co Boba dowodząc 501 stłumił. Powód kolejny to Propaganda i PR, "Wojny Klonów" Imperium nie chciało przypominać o tym okresie, lipnie PRowo to wyglądało. Powód kolejny brak wzorca Genetycznego ale o tym było w odcinku. Powód kolejny to jednak cena, Klony to nie byle jacy poborowi tani w utrzymaniu tylko Armia Zawodowych Komandosów w tej samej cenie co kilka milionów klonów były całe miliardy poborowych. Jest jeszcze powód moralny paradoksalnie, publika z czasem np w zewnętrznych rubieżach postrzegała Clony za Armię Niewolników więc to że z nich zrezygnowano nie dziwi. W końcu ostatni powód również dość ciekawy myślę a przemilczany, Klony jak mówi sam Rex nie umieją nic prócz walki, przypomnijmy sobie że mamy okres względnego Pokoju w Sensie no mamy Mroczne Czasy jak to mówi Ben ale nie ma jeszcze Wojny, więc tworzenie nowych super żołnierzy w momencie gdy nie mieliby co robić i jak się odnaleźć to też bezsens.

28 dni temu
Lizard Lizard
Lizard Lizard

😊😊😊😊

29 dni temu
Lizard Lizard
Lizard Lizard

Nice

29 dni temu
ICD
ICD

Oczywiście że chcemy film o buncie na kamino!! 😁

29 dni temu
yanni bozetine
yanni bozetine

fajny film

29 dni temu
Nairobi
Nairobi

Imperium nie miało na tyle pieniędzy na utrzymanie klonów, Republice w połowie senat i przedstawiciele planet opłacali armię, aby zmniejszyć terytorium przejmowane przez klan Bankierów a imperium miało kilka sojuszników, bo część szła do nich przez niewolnictwo podbicie itp.

29 dni temu
Vinista
Vinista

No i co fałny odcinek co mogę dodać

29 dni temu
Bartosz Zakrzewicz
Bartosz Zakrzewicz

Można gdzieś obejrzeć wojny klonów tem serial animowany?

29 dni temu
Bartosz Zakrzewicz
Bartosz Zakrzewicz

@Biblioteka Ossus Dzięki, a wiadomo kiedy mniej więcej będzie w Polsce?

29 dni temu
Biblioteka Ossus
Biblioteka Ossus

Disney plus

29 dni temu
Nie mam pomysłu na nick no
Nie mam pomysłu na nick no

3:14 tak tylko powiem że to będzie w bad batch

29 dni temu
Nie mam pomysłu na nick no
Nie mam pomysłu na nick no

@Biblioteka Ossus na trailerze było widać że palpatine o tym mówił

29 dni temu
Biblioteka Ossus
Biblioteka Ossus

a skąd wiesz? widziałeś już ten serial?

29 dni temu
Mateusz Dylikowski
Mateusz Dylikowski

Myśle, że jeden, chyba dość ważny powód został pominięty, mianowicie czas - produkcja klonów zajmowała 10 lat przy przyspieszonym dwukrotnie wzroście, a imperium potrzebowała uzupełnień od ręki i to w dużych ilościach, więc klonowanie nie sprostałoby zapotrzebowaniu, chyba, że ograniczałoby się do jakiś jednostek specjalnych (ale tu wchodzi już przedstawiona kwestia wierności Kamino nowemu reżimowi) a i czas „użyteczności” takiego żołnierza był znacznie krótszy.

29 dni temu
lucyferis21 lucyferis21
lucyferis21 lucyferis21

Tam padło że trzeba było stworzyć armie klonòw/ postawić na klonu a nie na porywane dzieci. Taki dokładnie był sens tego co kylo powiedział do huska.

29 dni temu
GypsyKKing
GypsyKKing

Armia mieszana byłaby najlepszym rozwiązaniem klony stanowiłyby trzon armii

29 dni temu
JustQrik Original
JustQrik Original

Zawsze chciałem to wiedzieć

29 dni temu
Montu
Montu

Czemu nie można było pozyskać materiału dna od klonów?

29 dni temu
Tymon Piekarski
Tymon Piekarski

Ranking najlepszych strzelców w Star Wars 1.Klony 100.Droidy 100000000000. Szturmowcy

29 dni temu
JO JEK
JO JEK

Zabawne Separatyści byli bardziej humanitarni bo używali armia droiduw a republika klonów żywych inteligentnych istot bez praw stworzeni do umierania

29 dni temu
Karton 5329
Karton 5329

Ach, ten Samuel Kim

Miesiąc temu
Tomasz Nowicki
Tomasz Nowicki

Chętnie posłucham o buncie na Kamino.

Miesiąc temu
Spoceniec Among Us
Spoceniec Among Us

Albo to bylo tak ze imperium W obawie ze jakims cudem Klony sobie wszystko przypomna Poprostu ich wypierdzielono

Miesiąc temu
Spoceniec Among Us
Spoceniec Among Us

Tak zrib o tym buncie Ciekawy temat ktorego nir znalem nigdy w Uniwersum star wars

Miesiąc temu
Marcin Stefański
Marcin Stefański

Ja myślałem że ci szturmowcy to są te klony. Nigdy dogłębnie się tym tematem nie interesowałem

Miesiąc temu
Rinke
Rinke

Co to za film z komandosami w tle

Miesiąc temu
Rinke
Rinke

@Biblioteka Ossus ok, nie zauważyłem

Miesiąc temu
Biblioteka Ossus
Biblioteka Ossus

Masz w filmiku podpisane.

Miesiąc temu
Krzysztof Kania
Krzysztof Kania

W sumie przegapiłeś kluczowy argument, chociaż między wierszami wspomniałeś o tej kwestii - klony miały przyśpieszony wzrost a co za tym idzie ....... szybciej osiągały, jakby to ująć, okres eksploatacji. Wyszkolony żołnierz, zaczynając służbę w wieku 20-25 lat miał przed sobą perspektywę kolejnych 25 lat służby a potem mógł zostać jeszcze instruktorem czy zająć się biurokracją. Klon który w 10 lat osiągnął taki sam poziom rozwoju jak jego 20-sto letni nie zmodyfikowany "odpowiednik", również dwukrotnie szybciej się postarzał, czyli po 10-12 latach służby nie nadawał się do użycia w boju.

Miesiąc temu
Star Kiler
Star Kiler

5:44 uuuuu, że za to ci praw nie odjeli

Miesiąc temu
Ezra Ezra
Ezra Ezra

Ja myślę że IMPEEIUM nie tworzyło klonów ponieważ Imperator bał się takiej samej akcji której on zrobił za czasów Republiki. I PYTANIE DO ODCINKA : Jak Republika pobrała dna Jango Pheta czy jakoś tak nie wiem jak pisze się jego imię 🤷‍♂️

Miesiąc temu
Propanowa Panda
Propanowa Panda

Co to za film, serial? W 3/4 odcinka gdzie klony komandosi zabijają klony z corusant?

Miesiąc temu
BadOmen
BadOmen

Z tego co pamiętam, to w komiksie na podstawie The Force Unleashed 2 sklonowano Starkillera, a potem Boba Fett wysadził komory klonowania na Kamino bo stwierdził że brukowano jego dziedzictwo i klonowanie jedi obrzydzało go. Ale to legendy....

Miesiąc temu
Daniel Bayer
Daniel Bayer

3:54 zastanawia mnie jedna rzecz. Skoro z małej próbki materiału genetycznego Kaminoanie mogli produkować ogrom klonów, to oni serio nie mieli technologii, która pozwoliłaby na skopiowanie sekwencji DNA w formie cyfrowej i jej odtwarzać?

Miesiąc temu
Michał dadae
Michał dadae

Chipy w głowach klonów przecież działały bez przerwy, a nie tylko zostały wywołane przez rozkaz 66. Teoretycznie i praktycznie do czasu wykonania tego rozkazu miał chronić przez buntem klonów przeciwko Jedi i tak ich istnienie było wyjaśnione radzie Jedi. To tak apropo tego co mówiłeś, że chipy mogły by ograniczać klony, z czym się nie zgadzam, bo jak widać poza jedną awarią działały dobrze.

Miesiąc temu
Fei_PL
Fei_PL

kurde mało już pamietam z średnio starych epizodów musze chyba odświeżyć sobie wszystkie 6 odcinków ;)

Miesiąc temu
Bilbo Baggins
Bilbo Baggins

A to przypadkiem Kaminoanie nie pracowali dla Palpatina?

Miesiąc temu
Rotmistrz Jan M
Rotmistrz Jan M

Nie zapominajmy, że armia klonów to jeszcze jeden problem, mianowicie emerytów i inwalidów wojennych. Po prostu klony w czasie pokoju nie miały co robić i nie było komu się nimi zajmować

Miesiąc temu
Polish Alastor
Polish Alastor

Klony szybciej się starzały Imperium w miarę upływu czasu zaczęło zastępować ich ludźmi wcielanyni do wojska czy to dobrowolnie czy pod przymusem

Miesiąc temu
wojtek561
wojtek561

W legendach pojawiała się hipoteza, że gdy klony będą już niezdolne do walki, czy to ze starości czy z powodu inwalidztwa, miano poddawać "eutanazji" najczęściej poprzez pojawienie się specjalnego oddziału eliminacyjnego.

Miesiąc temu
#MatisoN# Yt
#MatisoN# Yt

Czy wiecie że Luke Skywalker w 7 części miał 54 lata

Miesiąc temu
Polish Alastor
Polish Alastor

Młody

Miesiąc temu
Jaker
Jaker

teraz już wiem

Miesiąc temu
Rafał Mrowicki
Rafał Mrowicki

Gdzie w Ep7 pada zdanie o użyciu klonów?

Miesiąc temu
Stassws2
Stassws2

Szczerze mówiąc najpierw myślałem że to odcinek star wąsa xd

Miesiąc temu
Biały Enderman
Biały Enderman

tak samo mialem :o

Miesiąc temu
Slav King
Slav King

Od 5:54 co to to za filmik? I filmik o buncie popieram jak najbardziej

Miesiąc temu
Morgothc
Morgothc

Co do wyjaśnienia przez Palaptinea zdrady Jedi, być może zobaczymy to w The Bad Batch, bo o ile pamiętam, scena w Zemście Sithów zaczyna się od słów: I bunt Jedi został stłumiony. I jest to raczej już sama końcówka przemowy, a w zwiastunie do serialu, widać, że ta przemowa będzie. Fajnie byłoby zobaczyć jej początek i opis zamachu Jedi na Palpatinea i Republikę. Samo pytanie tytułowe to według mnie po prostu propaganda Imperium, które na każdej planecie praktycznie stawiała swoje garniozny i mniejsze lub większe akademię, co dla wielu mieszkańców biedniejszych planet było po prostu szansą na lepsze życie i ślepa wiara, że Imperium jest dobre, bo daje takie możliwości. Nawet Luke chciał do akademii, by mieć szansę na lepsze życie, niż farmer na piaskowej zadupiu.

Miesiąc temu
Pajro 1233
Pajro 1233

Czemu klonowali tylko ludzi? Było wiele innych ras które fizycznie byli silniejsi, szybsi i tacy żołnierze lepiej by się przydali

Miesiąc temu
wojtek561
wojtek561

Palpatine zawsze był rasistą, gdy był kanclerzem to skrzętnie ukrywał, ale gdy już nie musiał, jego kampania przeciw nieludziom przybrała na sile.

Miesiąc temu
Artix13x
Artix13x

Jeszcze zapomniałeś o tym że imperium chciało stworzyć nowe miejsca pracy dla ludzi z galaktyki. To dość istotny powód ekonomiczny i finansowy.

Miesiąc temu
Koskik 2
Koskik 2

Palpatine na początku planował żeby w imperialnych szeregach były klony ale klony za szybko się starzeli

Miesiąc temu
wojtek561
wojtek561

@JO JEK W zależności od książki, oddawanie było dobrowolne lub nie. Ja osobiście spotykałem się raczej z wersją, ze dzieci były przekazywane dobrowolnie a historie o "kradzieżach dzieci" był opowiadane przez tych co jedi nie znali albo nie lubili.

29 dni temu
JO JEK
JO JEK

@wojtek561 A Jedi zabierali dzieci wrażliwe na moc od rodzin i robili z nich rycerzy

29 dni temu
wojtek561
wojtek561

@JO JEK To powiedział kapitan jednego z okrętów republiki. Gilad Pellaeon, wiele lat później będzie prawą ręką Thrawna w legendach.

29 dni temu
JO JEK
JO JEK

@wojtek561 dzięki a kto to powiedział "Pomyślmy... Zgodnie z waszą logiką dopuszczalne jest użycie tych klonów i marnowanie im życia, ponieważ zostali stworzeni wyłącznie do wojny, a w innym przypadku by nie istnieli. Ale mój problem, poruczniku, polega na tym, że oni istnieją, i nawet wiedzą, jakie słodkie może być życie - nawet ze swego ograniczonego doświadczenia. To dlatego ich życie jest równie ważne dla nich, jak nasze dla nas. Więc jestem pewien, że nie będziecie mieć nic przeciwko temu, aby im towarzyszyć w następnym szturmie naziemnym - i mam tu na myśli twardy grunt. Prawda?"

29 dni temu
wojtek561
wojtek561

@JO JEK Nom, w serii "komandosi republiki" jest ten problem poruszony, zarówno samych klonów, jak i osób z nimi przebywających. Pozwolę sobie przytoczyć kilka co ciekawszych kwestii. "Chcecie wiedzieć, w jaki sposób klony się orientują, który jest który? A kogo to obchodzi? Są po to, żeby walczyć, a nie żeby utrzymywać stosunki towarzyskie." To jest dobre "A zatem jak usprawiedliwimy to, co w tej chwili robimy? Hodujemy mężczyzn, nie dając im wolności ani prawa wyboru, żeby walczyli za nas i ginęli. Odkąd to cele zaczęły uświęcać środki? Dokąd zmierza nasze społeczeństwo? Gdzie się podziały nasze ideały i kim właściwie staniemy się bez nich? Jeżeli w taki sposób będziemy szafowali życiem niewinnych istot, gdzie nakreślimy graniczną linię między nami a tymi, których uważamy za siejących zgorszenie złoczyńców? Nie znam odpowiedzi na te pytania, mistrzowie. A wy ją znacie?" "Co o tym sądzę? Naprawdę nie wiem. Nikt nigdy przedtem nie pytał mnie o zdanie." "Przestałem się orientować, kim są dobrzy goście, ale wiem, kim jest nieprzyjaciel. Naszym wrogiem jest łamanie zasad. Strona, która postępuje wbrew zasadom, przegrywa wojnę, a pierwszą i najważniejszą zasadą jest troska o los towarzyszy broni." To też mocne "Mamy prawa, według których traktujemy gatunki rozumne.Mamy prawa, według których traktujemy zwierzęta i gatunki pół rozumne. Mamy nawet prawa chroniące rośliny. A jednak nie mamy żadnych praw rządzących sprawami socjalnymi żołnierzy klonów - czyli istot ludzkich. Nie mają statusu prawnego, nie mają praw, wolności i przedstawicieli. Każdy z was, który przyjął tę armię bez sprzeciwu, powinien spuścić oczy ze wstydu. Jeśli tak nisko może upaść Republika w imię demokracji, wcale mnie nie dziwi, że CIS pragnie się wyłamać. Żaden cel nie uświęca takich środków." "Oczywiście, Ordo oszalał. Wszyscy oni są szaleni. Ćwiczyli ostre strzelanie, kiedy mieli po pięć lat, walczyli w pierwszej wojnie jako dziesięciolatki, a kilku szczęśliwców, już jako dorośli mężczyźni, skradło pierwszy pocałunek w jedenastym roku życia. Miliony z nich umrą, zanim usłyszą, jak ktoś im mówi: Witaj w domu, kochanie, tęskniłam za tobą. Uważasz, że w takiej sytuacji byłbyś całkiem przy zdrowych zmysłach?" "Pomyślmy... Zgodnie z waszą logiką dopuszczalne jest użycie tych klonów i marnowanie im życia, ponieważ zostali stworzeni wyłącznie do wojny, a w innym przypadku by nie istnieli. Ale mój problem, poruczniku, polega na tym, że oni istnieją, i nawet wiedzą, jakie słodkie może być życie - nawet ze swego ograniczonego doświadczenia. To dlatego ich życie jest równie ważne dla nich, jak nasze dla nas. Więc jestem pewien, że nie będziecie mieć nic przeciwko temu, aby im towarzyszyć w następnym szturmie naziemnym - i mam tu na myśli twardy grunt. Prawda?" A tu sam Palpatine w prywatnym pamiętniku. "Trudność polega nie na tym, aby wiedzieć, komu ufać bo ufać nie można nikomu, absolutnie nikomu, ale komu można pozwolić się dowiedzieć - i ile - na temat danej sytuacji. Nie jest tajemnicą, że przetrzymujemy doktor Uthan w republikańskim więzieniu. Robimy to dlatego, że potrzebujemy jej wiedzy, aby nie dopuścić do stworzenia przez separatystów kolejnego antyklonowego wirusa, a być może nawet zmusić ją do wynalezienia odpowiedniego środka. Wolę jednak myśleć o niej jako o mojej polisie ubezpieczeniowej. Jeśli kiedykolwiek będę musiał zlikwidować Armię Naziemną - bo klony mogą okazać się mniej lojalne, niż twierdzą Kaminoanie, a wiemy wszyscy, jak potrafią kłamać kupcy - zostaną mi moje sposoby." A tu generał jedi do swojego adiutanta "Maze, jeśli dowiem się kiedykolwiek, że zamierzasz zająć się swoją karierą... Oczywiście prywatnie, jestem pewien, że zdołam pozyskać pewne zasoby, aby pomóc ci... W przeprowadzce." Jest tego oczywiście dużo więcej. To tylko parę przykładów które szybko idzie znaleźć bo były pisane jako ciekawostki na początku każdego rozdziału.

29 dni temu
Błażej Liana
Błażej Liana

Może zrób odcinek o wielkiej armii republiki przed wojnami klonów.

Miesiąc temu
kuba kowalczyk
kuba kowalczyk

O klonach ze Sparti było powiedziane w dużej mierze w książce „komandosi republiki” z tego co pamietam proces ich dojrzewania był x razy szybszy niż standardowy, z tego co pamietam, któryś bohater powiedział, że klony ze Sparti są klonami samych klonów. W tej już niestety niekanoniczne książce było też napisane że kanclerz w komorach Sparti hodował tak zwana drugą armie, która przyda mu się przy okazji rozkazu 66, takie dodatkowe posiłki, ciekawostka jeszcze jest jedna, że klony ze Sparti nid były hodowane na Kamino, lecz one same mówiły na planetę na której się urodziły że jest to właśnie kamino

Miesiąc temu
Aryman
Aryman

Przecież jest oficjalnie wytłumaczone, że szturmowcy byli tańsi i mogli więcej ich zrekrutować, a klony 2x krócej żyły. Jednak ładnie to rozwinąłeś. Z Trylogią Thrawan'a to tam odnaleziono ten ośrodek klonowania w zaginionym skarbcu Palaptine'a na Waylandzie i wychodziło, że trzeba rok hodować takiego klona, a najlepiej 3-5 lat, a sam Thrawn hodował w 15 dni co wiadomo, że teraz byłoby głupotą, ale facet opierał się głównie na OT i wykonał kawał dobrej roboty patrząc, że nie było trylogii prequeli jeszcze, a Wojny Klonów datowane na 35 lat przed Bitwą o Yavin nawet lepiej pasują porównując do naszej rzeczywistości.

Miesiąc temu
Karol Kotowski
Karol Kotowski

Ja jednak preferuje podejście prequeli bez żandnych czipów w głowach klonów, ponieważ jak dla mnie były one zaprojektowane żeby wykonywać rozkazy swojego wodza praktycznie za wszelką cenę a nie żeby mogły jakoś się buntować

Miesiąc temu
Polish Alastor
Polish Alastor

Chipy pewnie były później Juz pod koniec wojen klonów

Miesiąc temu
Mateo Mateo
Mateo Mateo

Super film, fajnie by było również usłyszeć o tym buncie na kamino

Miesiąc temu
Patrykowskyy!
Patrykowskyy!

Może jakiś odcinek o armii republiki po upadku najwyższego porządku i ostatecznego porządku? Czy republika planowała zakupić klony ?

Miesiąc temu
miruow
miruow

Może dlatego nie używali klonów bo jak nagrywano oryginalna trylogię nie istniały historię z preaqueli

Miesiąc temu
Biblioteka Ossus
Biblioteka Ossus

Ale juz w epizodzie 4 z 1977 Obi wspomina o Wojnach Klonów.

Miesiąc temu
Krzysztof Czarnecki
Krzysztof Czarnecki

czy armia klonów liczy się jako używanie dzieci do walki?

Miesiąc temu
vIzydor__
vIzydor__

To zdanie kylo rena w 7 epiodzie raczej byków formie dogryzienia huxowi że żołnierze najwyższej porządku się do niczego nie nadają w porównaniu do klonów

Miesiąc temu
Asterio
Asterio

Money

Miesiąc temu
MrKarapax
MrKarapax

No to teraz wypadało by zrobić materiał na temat tego jak bardzo opłacalne było zaciągnięcie się do armii imperiami i dlaczego. Swoją drogą stary Battlefront II to jedna z moich ulubionych gier od lat. Nadal do niego wracam. Świetnie pamietam bitwę o kamino zaatakowane przez imperium. Fajnie buło by gdyby była pociągnięta z tego jakąś dłuższa historia. Gdyby klonerom z Kamino udało się potajemnie odtworzyć armię klonów i odeprzeć imperialne siły. Jak by to się potoczyło gdyby do walki ponownie stanęła armia republiki w walce o jej odtworzenie zwłaszcza ze teraz nie było by już chipów. Wgl myślę ze było by znacznie lepiej poprostu zacząć tworzenie filmów itp w oparciu o alternatywne historia ze swiata. Nie traktować ich tak po macoszemu i pociągnąć je dalej zamiast tworzyć na siłę nowe gówno w oparciu o ten nowy śmierdzący kanon.

Miesiąc temu
wojtek561
wojtek561

Dużo by to nie zmieniło bo nie mieli by jak opuścić planety w dużej liczbie. Przypominam, że głównym producentem okrętów dla kaminoan, gdy ci tworzyli ją w tajemnicy była Rothana Heavy Enginering, filia Kuat Drive Yards które przejęło kontrakt na dalszą produkcje gdy armia została już ujawniona, jak myślisz komu wierność dochowywał zarząd KDY? Kamino samo w sobie nie produkowało pojazdów bo nie mieli możliwości produkcji u siebie.

Miesiąc temu
Adam Malinowski
Adam Malinowski

Czesc ossus jak. Słychać

Miesiąc temu
Biały Enderman
Biały Enderman

Dobra widze, że mam tutaj kogoś, kto nie rozumie. 1. Prowadzący jest znany jako Yako 2. Bilbioteka ossus to kanał strony ossus.pl 3. Ossus to planeta w GW na której Jedi mieli kiedyś swoją świątynię, i znajdywała się tam z tego co kojarze także dosyć pojemna biblioteka

Miesiąc temu
Anonim w internecie
Anonim w internecie

99.42% łapek w górę

Miesiąc temu
Maxmin
Maxmin

Ja zadwałem pytanie co sie stało z kamino po 6 części

Miesiąc temu
Michał
Michał

Myślę że w bad batch się dowiemy więcej.

Miesiąc temu
Ten sam Trint
Ten sam Trint

Ogólnie zgadzam się z filmem ale sprostowałbym parę rzeczy: Po 1:Imperator mógłby mieć problem z finansami bo gwiazda śmierci tania nie była a myślę że taka broń była warta tyle co zatrudnienie na 2 miesiące 2 000 000 klonów. Po 2 w 7 epizodzie Kylo Ren chciał zmienić szturmowców na klony bo podając przykład Fina niektórzy się buntowali,ale Hugs się nie zgodził bo wierzył w swoich ludzi.Mimo to twoje argumenty były dość trafne i zgadzam się z filmem.

Miesiąc temu
OBIXDXD yt
OBIXDXD yt

karzdy otcinek zaspakaja mojom wiedze o star wars i to lubie sory za orto XD

Miesiąc temu
Strider1357
Strider1357

Masowy pobór do armii Imperium zapewniał także odpowiednie poczucie nieustannego zagrożenia na zajętych planetach, co skutecznie mogło hamować miejscowych przed buntem (po prostu cały czas czuli, że są tylko malutkim trybikiem ogromnej machiny militarnej, której nie można się przeciwstawić).

Miesiąc temu
Adrian Stefański
Adrian Stefański

Dlaczego technologia w gwiezdnych wojnach wygląda prymitywniej niż w Star Treku.

Miesiąc temu
Adrian Stefański
Adrian Stefański

@Viper1992 dobrze ale chodziło mi o to, że Republika i Imperium Galaktyczne są Cywilizacją Typu III według Skali Kardaszowa, natomiast Zjednoczona Federacja Planet Cywilizacją Typu II a mimo to jest potężniejsza.

Miesiąc temu
Viper1992
Viper1992

Bo technologia w Star Wars jest oparta o technologię jonową. Myślisz że dlaczego torpedy jonowe są tak popularne? Przy Star Treku to już jest technologia fazowa. Więc tak szczerze jakbyś miał walić do Promu np Federacji z Gwiezdnego Niszczyciela to byś się nie przebił przez pewnie ponad rok. O ile Pilot by nie dał dyla w Warp.

Miesiąc temu
Fi Fi
Fi Fi

Spoko muza w intrze

Miesiąc temu
Wiaderko
Wiaderko

przeciez caminoanie doskonale wiedzieli o rozkazie 66, więc czemu niby mieli być po stronie republiki?

Miesiąc temu
BadOmen
BadOmen

Wcale nie wszyscy, jak już tylko dosłownie kilka osobników. To wystarczało by produkować. Poza tym, oficjalnie to był "chip hamujący agresję". Reszta mogła robić nieświadomie te chipy...

Miesiąc temu
Harry Medievil Raziel Gwiezdno Wojenny
Harry Medievil Raziel Gwiezdno Wojenny

Super odcinek niech moc będzie z Tobą Zawiszę kolego 😁😃🤟

Miesiąc temu
Gabriel
Gabriel

Może zrobisz jakiś filmik o polityce/rządach Imperatora?

Miesiąc temu
Tahocki Mapper
Tahocki Mapper

Za palpatine byly nizsze podatki!

26 dni temu
Nie mam pomysłu na nick no
Nie mam pomysłu na nick no

Były niższe podatki

29 dni temu
Mopyn
Mopyn

Super film, mam nadzieję że w serialu The Bad Batch fajnie o tym opowiedzą o tym buncie i o przemianie klonów na szturmowców. Zapowiada się ciekawie.

Miesiąc temu
Wiktor Trykowski
Wiktor Trykowski

Przymusowe wcielanie do wojska ma 2 zasadnicze zalety 1)zasada przyjaciół trzymaj blisko a wrogów jeszcze bliżej - imperium łatwiej mogło kontroloweć buntowników, przybywało mniej rebeliantów 2) zakładam że rynek pracy w galaktyce (po 66) był zbliżony do naszego PRL (stan wojenny, bieda, odgórna władza) dobrych miejsc pracy raczej brakowało. Stworzenie armii kolonów było by trochę jak przysłanie do PRL 100 tyś. Imigrantów i danie im lekko lepszej niż średnia pracy - rebelia urosła by kilkanaście razy

Miesiąc temu

Kolejny

ZROBIŁEM TURNIEJ STREAMERÓW o 5000 ZŁOTYCH

52:15

BIG NEWS: EA traci monopol na gry SW!

10:33

BIG NEWS: EA traci monopol na gry SW!

Biblioteka Ossus

wyświetleń 22K

Cenzura bez historii. Historia Bez Cenzury

19:50

Cenzura bez historii. Historia Bez Cenzury

Historia bez cenzury

wyświetleń 456K

DZIARMA - Czarny Bez

2:59

DZIARMA - Czarny Bez

DZIARMA

wyświetleń 579K

Star Wars: The Empire Strikes Back

2:07:39

Star Wars: The Empire Strikes Back

YouTube Movies

wyświetleń

Co by było, gdyby ROZKAZ 66 się nie udał? - [TEORIE]

08:17

Czy MORT tylko UDAJE GŁUPOTĘ?

09:34

Czy MORT tylko UDAJE GŁUPOTĘ?

Imaginarium

wyświetleń 200K

Все о броне клонов и имперских штурмовиков

3:37:06

Niemal STRACIŁEM kanał?!

09:10

Niemal STRACIŁEM kanał?!

Biblioteka Ossus

wyświetleń 14K

TEORIE #3: Czemu szturmowcy słabo strzelają?

10:51

TEORIE #3: Czemu szturmowcy słabo strzelają?

Biblioteka Ossus

wyświetleń 120K

Cenzura bez historii. Historia Bez Cenzury

19:50

Cenzura bez historii. Historia Bez Cenzury

Historia bez cenzury

wyświetleń 456K

DZIARMA - Czarny Bez

2:59

DZIARMA - Czarny Bez

DZIARMA

wyświetleń 579K

Minecraft NOOB vs PRO vs HACKER

8:10

Minecraft NOOB vs PRO vs HACKER

Gamers React

wyświetleń 1,6M

Google Maps - Tajemnice i Ciekawostki 25

8:31

Google Maps - Tajemnice i Ciekawostki 25

wiliextreme

wyświetleń 308K

9000 IQ TROLLOWE OBBY! (niemożliwe)

9:46

9000 IQ TROLLOWE OBBY! (niemożliwe)

FairOut

wyświetleń 153K